تبلیغات
طلایه دار تبری - تولی و تبری هردو باهم

مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392

تولی و تبری هردو باهم

 

برخی گمان میکنند با یک بال میتوان در فضای ملکوتی حق اوج گرفت،دریغ که خیالیست باطل.

امام صادق علیه السلام میفرماید:هیهات،دروغ میگوید کسی که ادعای محبت ما را دارد و از دشمنان ما تبری نمی جوید.(السرائر ج3 ص 640 و بحار الانوار ج 27 ص57 )

آری دروغ میگوید؛آن که به گمان خویش به تولی بسنده کرده و تبری را وا نهاده است.

مگر میشود که دستان بسته دست خدا را دید و دست روی دست گذاشت؟

مگر میشود بانگ حزین ناموس خدا را از پشت درب شنید و بانگ بر نیاورد؟

آن روز دو بال تولی و تبری بود که در کوچه ها غوغا کرد،اما پر و بالش را شکستند...

نوای آن ظلم بیشتر از ریگ های بیابان و شور محبت و آه غربت تا قیامت در رگ های تاریخ جریان دارد.

تو هم ساکت و آرام نباش و با جریان همراه وبا آن محبوب غریب هم ناله شو.

 

اللهم العن عمر و ابابکر و عثمان

 

برائت از ائمه کفر،از زبان اهل بیت:

 

- امیرالمومنین علیه السلام می فرماید:خدایا عمر را به جزای اعمالش برسان همانا او بر سنگ ها و ریگ های بیابان هم ظلم کرد.

- ابوحمزه ثمالی از امام صادق علیه السلام پرسید که معرفت خدا چیست؟ امام فرمود:باور داشتن خدای عزوجل باور داشتن رسول اکرم دوستی و همراهی با امیرالمومنین و پذیرفتن امامت او و ائمه هدی و بیزاری جستن از دشمنان ایشان به سوی خدای عزوجل،و این است معرفت خدا.

- شیخ ابوالحسن مرندی از شیخ حر عاملی صاحب وسائل الشیعه نقل میکند:امیرالمومنین درحال طواف کعبه بود مردی پرده کعبه را گرفته و صلوات میفرستاد،حضرت بر او سلام نمود.بار دوم حضرت او را دیدند ولی سلام نکردند.آن مرد عرض کرد یا امیرالمومنین چرا این بار به من سلام ننمودید؟حضرت فرمود:نخواستم تو را از ذکر لعن که این بار میگفتی باز دارم چرا که لعن از صلوات بالاتر است.(مجمع النورین و ملتقی البحرین:ص 208)

- امام رضا علیه السلام فرمودند:کمال دین در ولایت ما و برائت از دشمنان ماست.(بحارالانوار ج 27 ص 58 )

اگر تبری از دشمنان خدا وجود نداشت،مرزهای دوستی و دشمنی به هم می ریخت.حق و باطل در هم می آمیخت و یک حرج و مرج دینی پدید می آمد اگر باطل منفور نباشد ،اگر ظالم مطرود نگردد،اگر گمراهی نکوهیده نشود،تباهی نهادینه میشود،فساد مقبول میگردد و تبهکاران بی پروا می شوند. برائت یعنی؛حق و دیگر هیچ.برائت یعنی؛دشمنی با دشمن خدا. تبری نجستن از دشمنان،عامل هم گرایی،تقلید،تشبه و هضم شدن در فرهنگ دشمن میشود.مرزهای اعتقادی را باید توانمند تر از مرزهای جغرافیایی پاس داشت.

 

دیدگاه اهل بیت راجع به پیروان سقیفه:

 

امام سجاد علیه السلام میفرماید:عمر و ابابکر کافراند و هرکس نیز آن دو را دوست بدارد کافر است.(بحار الانوار ج 69 ص 128)

- امام باقر میفرماید:مثال ابوبکر و پیروانش مثال فرعون و فرعونیان است(بحار الانوار ج 30 ص 383)

- امام صادق بعد از نماز چهار مرد و چهار زن را لعنت می کرد.مردان:ابابکر,عمر,عثمان,معاویه. زنان:عائشه,حفصه,هند,ام الحکم خواهر معاویه.(الکافی ج 3 ص 342)

- امام صادق میفرماید:هر کس در کفر دشمنان ما شک کند او نیز کافر است(بحار الانوار ج 2 ص 337)

- و رسول خدا صلی الله علیه و اله میفرماید: کسی که جلوگیری کند از لعن کردن شخصی که خدا او را لعنت کرده،پس لعنت خدا بر او باد(رجال الکشی ص 811 رقم 1012)

 آری تبری بال دوم پرواز و اوج گرفتن در ملکوت اعلا ست

بالی که دشمنان آن را شکستند و دوستان غافل بر زخم آن نمک زدند.

اما دیگر زمان سکوت و ترس به پایان رسیده دیگر زمان نظاره نیست پس همنوا با اهل بیت و امامان هدایت برائت خود را از دشمنان خدا و اهل بیت آشکار مینماییم باشد که این لعن ها و تبری از دشمنان اهل بیت توشه راه آخرت مان باشد.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

والعن الدائم علی اعداء الله




طبقه بندی: تبری، 
ارسال توسط محمد باقر افشار
آرشیو مطالب
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin

ابزار وبلاگ

قالب وبلاگ